• Samverkansavtal med Region Västerbotten

Vårdförbundet Västerbotten har den 25 november, sagt upp samverkansavtalet med regionen. Läs vidare för information från avdelningsstyrelsen om beslutet och vad som händer nu.

• Här presenterar vi årets vinnare!

Vi gratulerar David Simonsson - Årets förtroendevald och Nina Morin för priset Årets engagemang! Årets vårdchef blev Elisabeth Appelqvist, grattis!

• Fyra frågor till Jenny Olsson

Sommaren och årsmötet 2022! Det är två av punkterna i senaste Ordförande har ordet i Västerbotten. Avdelningsordförande Jenny Olsson beskriver läget som tuff och kaosartad i vården i Västerbotten under sommaren.

• Nominera och se vilka som är nominerade!

Den 30 september är det årsmöte och Vårdförbundet Västerbotten kommer att hålla ett fyllnadsval till ledamot avdelningsstyrelse. Är du eller känner du någon som är klok, nyfiken, uthållig och beredd att jobba hårt för förbättringar?

• Årets förtroendevalda och Västerbottens bästa vårdchef

Har du en engagerad och initiativrik förtroendevald på din arbetsplats som gör skillnad för dig och dina kollegor? Eller en chef som gör ett riktigt bra jobb och leder både verksamhet och personal på ett bra sätt? Då kan du visa din uppskattning genom att nominera hen till utmärkelsen Årets Förtroendevald eller Västerbottens bästa vårdchef.

• Grupp med människor i en sal, de flesta av dem håller upp röstkort i luften

Kongresskaféer

Du har nu möjligheten att vara med och tycka till och göra medskick inför Vårdförbundets kongress. Kom på våra digitala kongresskaféer och få reda på mer om kongressen, se vilka motioner som kommit in och ta chansen att tycka till.

• Fira Internationella barnmorskedagen med oss!

Den 5 maj har du som medlem möjlighet att lyssna på Lisa Öbergs lunchföreläsning om barnmorskeyrket genom Sveriges historia.

• Här presenterar vi årets vinnare!

Vi gratulerar Leena Eriksson - Årets förtroendevald och Miahabo Berkelder för priset Årets engagemang! Årets vårdchef blev Sara Chennoufi, grattis!

• Nya styrelsen i avdelning Västerbotten

Nu är en en ny styrelse vald för mandatperioden 2021-2025. Här är de som ska leda Vårdförbundet i Västerbotten kommande år.

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 12-14 oktober är det årsmöte i avdelning Västerbotten – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.