• Grupp med människor i en sal, de flesta av dem håller upp röstkort i luften

Kongresskaféer

Du har nu möjligheten att vara med och tycka till och göra medskick inför Vårdförbundets kongress. Kom på våra digitala kongresskaféer och få reda på mer om kongressen, se vilka motioner som kommit in och ta chansen att tycka till.

• Fira Internationella barnmorskedagen med oss!

Den 5 maj har du som medlem möjlighet att lyssna på Lisa Öbergs lunchföreläsning om barnmorskeyrket genom Sveriges historia.

• Här presenterar vi årets vinnare!

Vi gratulerar Leena Eriksson - Årets förtroendevald och Miahabo Berkelder för priset Årets engagemang! Årets vårdchef blev Sara Chennoufi, grattis!

• Nya styrelsen i avdelning Västerbotten

Nu är en en ny styrelse vald för mandatperioden 2021-2025. Här är de som ska leda Vårdförbundet i Västerbotten kommande år.

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 12-14 oktober är det årsmöte i avdelning Västerbotten – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Digital utbildningsdag 11 november - Jour och Beredskap

Arbetar du inom en verksamhet som berörs av jour eller beredskap är du välkommen. Lär dig mer om de arbetsrättsliga aspekterna kring arbetstidsförläggning. När bör jour eller beredskap vara en del av schemat, och när bör det inte finnas i verksamheten?

• Grattis Rose-Marie, Karin och Annica!

Här har vi årets engagerade och initiativrika kollegor! De som gör skillnad för dig och dina kollegor på arbetsplatsen. Din uppskattning, genom att nominera, har gett dem utmärkelsen Årets Förtroendevalda och Västerbottens bästa vårdchef.

• Så här finns vi för dig i sommar!

Nu under sommarperioden är vi flera i avdelning Västerbotten som vill ha lite ledigt eller jobbar kliniskt. Bemanningen lokalt är därför lite lägre än vanligt. Men Vårdförbundet finns alltid tillgängligt för dig.

• Årets förtroendevalda och Västerbottens bästa vårdchef

Har du en engagerad och initiativrik förtroendevald på din arbetsplats som gör skillnad för dig och dina kollegor? Eller en chef som gör ett riktigt bra jobb och leder både verksamhet och personal på ett bra sätt? Då kan du visa din uppskattning genom att nominera hen till utmärkelsen Årets Förtroendevald eller Västerbottens bästa vårdchef.

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Västerbotten!