• Heja alla biomedicinska analytiker!

I samband med de internationella yrkesdagarna vill vi uppmärksamma dig som jobbar inom yrket. Nominera någon du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

• Är du nyfiken på hur vi arbetar inför kongressen?

Detta medlemsmöte ger dig möjlighet att träffa kongressombuden, prata om handlingarna till kongressen och om allt annat som hör till.

• Lönesatsningarna på Akademiska sjukhuset

Regionstyrelsen beslutade i december 2021 om att satsa 40 miljoner kronor för att öka antalet vårdplatser, bland annat genom höjda löner för vissa medarbetare. Här presenterar vi Vårdförbundets syn på arbetsgivarens satsning.

• Extra årsmöte i Uppsala - nominera ett kongressombud!

Vi behöver bli fler som representerar Uppsala vid Vårdförbundets kongress. Därför genomför vi ett extra årsmöte den 9-10 februari där vi väljer ytterligare kongressombud. Nominera någon du tycker skulle passa - kanske är det du som är intresserad av detta spännande uppdrag?

• Våra förslag för att lösa barnmorskekrisen i Uppsala

Den 9 november träffades barnmorskor i Vårdförbundet Uppsala för att identifiera de lokala behov vi har kopplat till de lösningar Vårdförbundet vill se nationellt för att lösa barnmorskekrisen. Det här är vad vi kom fram till.

• IK Sirius Fotboll bjuder på matchbiljetter!

Här kommer ett unikt erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Vi vet att du arbetat under extrema villkor under pandemin och att du fått sätta livet på paus under lång tid. IK Sirius Fotboll är en förening av många, som uppskattar det otroliga arbete du och dina kollegor utfört och vill ge dig något tillbaka.

• Facket om demokratin

Globala erfarenheter och hotet från nationalistiska rörelser! Digital föreläsning den 15 september, kl. 17.00- 18.00. Mats Winborgs föreläsningen handlar främst om Sverige och kopplingen mellan facklig verksamhet och demokrati.

• Röntgensjuksköterskans dag!

Den 8:e november är det din yrkesdag vilket Vårdförbundet Uppsala vill uppmärksamma. Så nominera en medlemskollega som du vill hylla, senast den 24 september!

• FOTOTÄVLING: Värva en kollega - bli belönad!

Du har väl inte missat vår sommarkampanj för att värva fler kollegor till Vårdförbundet? Som en del av detta startar vi nu en fototävling. Fota dig och dina kollegor för att hjälpa till att sprida vår värvningskampanj- och vinn fina priser till arbetsplatsen!

• Laila och Carina vann utmärkelser

Laila Johansson och Carina Jansson är Årets barnmorska respektive sjuksköterska i avdelning Uppsala. Stort grattis till er!