• Heja alla sjuksköterskor!

I samband med de internationella yrkesdagarna vill vi uppmärksamma dig som jobbar inom yrket. Nominera någon du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

• Fira Vårdborg med oss vid Carolinabacken!

Kom och fira "Vårdborg" med oss vid Carolinabacken. På valborgsmässoafton mellan 12-15 finns vi på plats och bjuder på fika. På plats finns även politiker och vid 15 är det dags för Orphei Drängar (OD) att traditionsenligt sjunga in våren. Hoppas vi ses!

• Heja alla barnmorskor!

• Medlemsmöte om semester den 3 maj

Känns sommaren och värmen avlägsen? Semesterplaneringen är dock i full gång hos din arbetsgivare. För att reda ut vad som gäller kring semester - såväl rättigheter som skyldigheter, är du som jobbar inom region eller kommun, välkommen till medlemsmöte!

• Heja alla biomedicinska analytiker!

• Är du nyfiken på hur vi arbetar inför kongressen?

Detta medlemsmöte ger dig möjlighet att träffa kongressombuden, prata om handlingarna till kongressen och om allt annat som hör till.

• Lönesatsningarna på Akademiska sjukhuset

Regionstyrelsen beslutade i december 2021 om att satsa 40 miljoner kronor för att öka antalet vårdplatser, bland annat genom höjda löner för vissa medarbetare. Här presenterar vi Vårdförbundets syn på arbetsgivarens satsning.

• Extra årsmöte i Uppsala - nominera ett kongressombud!

Vi behöver bli fler som representerar Uppsala vid Vårdförbundets kongress. Därför genomför vi ett extra årsmöte den 9-10 februari där vi väljer ytterligare kongressombud. Nominera någon du tycker skulle passa - kanske är det du som är intresserad av detta spännande uppdrag?

• Våra förslag för att lösa barnmorskekrisen i Uppsala

Den 9 november träffades barnmorskor i Vårdförbundet Uppsala för att identifiera de lokala behov vi har kopplat till de lösningar Vårdförbundet vill se nationellt för att lösa barnmorskekrisen. Det här är vad vi kom fram till.

• IK Sirius Fotboll bjuder på matchbiljetter!

Här kommer ett unikt erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Vi vet att du arbetat under extrema villkor under pandemin och att du fått sätta livet på paus under lång tid. IK Sirius Fotboll är en förening av många, som uppskattar det otroliga arbete du och dina kollegor utfört och vill ge dig något tillbaka.