Här kommer en fint erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Strindbergs Intima Teater har premiär på Spöksonaten - en föreställning om demens. Med ett fast grepp om rullatorn navigeras du genom kval, lögner, hopp och förtvivlan, med en god portion humor.

Under perioden 12 mars-3 april spelas Spöksonaten på Strindbergs Intima Teater, på Barnhusgatan 20 i Stockholm. Som medlem erbjuds du att se föreställningen till ett rabatterat pris!

Regissören och dramatikern Anna-Lena Efverman har arbetat som sjukhusclown på olika demensboenden och haft en tät interaktion med de boende. Genom åren har hon varit med om fantastiska möten och som clown har hon kommit nära på ett sätt som kanske bara anhöriga och vårdpersonal annars gör. Av sina erfarenheter har Spöksonaten vuxit fram.

Katharina Keller, Strindbergs Intima Teater berättar om Spöksonaten...

Inom teatern ser vi ofta styrkan i att få se sin verklighet speglad från scenen och ett erkännande för att det man gör är viktigt och spelar roll. Föreställningen ger utrymme att både skratta och gråta tillsammans. Vi tänker att humor är en viktig väg in i något som kan vara svårt att prata om. Vårdpersonal finns inte representerade på scenen, men deras värld finns där. Eller kanske som det ser ut när de vänder ryggen till!

Vill du köpa biljetter? Klicka här!

Lösenord: VÅRD

Ordinarie pris är 180:- och som medlem får du köpa biljetter för 150:-. När du valt vilken förställning du vill köpa biljetter till klickar du dig vidare till kassan. Här fyller du i lösenordet, då uppdateras priset!

Frågor?
Kontakta Ellen Luc Lago, Vårdförbundet via ellen.luc@vardforbundet.se