• Hur går det med löneöversynen inom Region Stockholm?

Löneöversynen inom region Stockholm blev uppskjuten i våras, relaterat till pandemin, vilket vi informerat om tidigare. Vårdförbundet begärde en överläggning med regionen utifrån det och vi vill berätta mer för Dig om den.

• Vad händer i region Stockholm?

Tanken från vår sida är att önska dig en bra sommar trots allt samt att informerar om vad som händer i region Stockholm.

• Facklig introduktionsutbildning på distans

Med anledning av rådande omständigheter som gör det svårt för oss att mötas i den vanliga grundutbildningen, erbjuder Vårdförbundet dig som ny förtroendevald en kort introduktionsutbildning för att du ska känna dig tryggare i ditt nya uppdrag.

• Krislägesavtal över sommaren?

Vårdförbundet i Stockholm har blivit uppmärksammade på att Karolinska gått ut med att krislägesavtalet är förlängt över sommaren samt att några sjukhus i regionen kliver av krislägesavtalet.

• Senaste nytt i Stockholm

Vårdförbundet arbetar för dig som medlem och just nu är situationen i vården något ingen av oss varit med om tidigare - varken du eller vi. Läget kan snabbt förändras och vi får hela tiden uppmaningar om behov av förändring i verksamheten.

• Vårdförbundet kräver helhetsansvar för uthållighet i vården

Vårdförbundet Avdelning Stockholm jobbar hårt på alla nivåer för våra medlemmars bästa i den situation som råder. Vi ser med stor oro hur arbetsgivarna väljer att mycket koncentrerat köra slut på grupper av medarbetare, under en tid av belastning som är mer än tillfällig. Under gårdagen adresserade vi därför Region Stockholms ledning med krav på att se medarbetarperspektivet, planera för uthållighet och ta helhetsansvar.

• Vi har inte tecknat något avtal

Vårdförbundet vill informera dig som är anställd vid PMI på Karolinska Universitetssjukhuset, om att vi vare sig förra veckan eller den här veckan, har tecknat något avtal om förändrade arbetstider.

• Vårdförbundet kräver att Region Stockholm aktiverar krislägesavtalet

På grund av den stora belastningen på den vårdpersonal som arbetar med att vårda sjuka patienter uppmanar Vårdförbundet nu Region Stockholm att omedelbart ansöka om aktivering av det krislägesavtal som nyligen tecknats mellan Vårdförbundet och SKR (Sveriges kommuner och regioner).

• Information om lönerevisionen inom Region Stockholm

Region Stockholm har kontaktat Vårdförbundet avdelning Stockholm med förfrågan om att skjuta fram genomförandet av årets lönerevision i regionen på grund av situationen med covid-19.

• Corona och Vårdförbundets verksamhet i Stockholm

Vårdförbundets verksamhet i Stockholm påverkas av rådande situation. Här får du mer information om det och kan också läsa var du kan hålla dig uppdaterad på läget.