• Bio - Leva tills jag dör, 50%

Här kommer en fint erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Den 4 oktober visar Zita Folkets bio, Leva tills jag dör - en film om vad det innebär att leva livet fullt ut, ända in i slutet. Som visar på äldreomsorgens utmaningar och ålderdomens möjligheter. Och du får köpa biljett för halva priset!

• Sparade semesterdagar inom Region Stockholm

Vårdförbundet i Stockholm har, till skillnad mot några andra fackförbund i regionen, valt att inte teckna ett lokalt kollektivavtal med Region Stockholm om att nästa år kunna spara fler semesterdagar än de 30 dagar som vårt centrala avtal, Allmänna Bestämmelser (AB), anger.

• We Love The 2000's - 50% på biljetter!

Världens största hyllning till 2000-talet kommer äntligen till Sverige. Upplev några av de största artisterna live på Skansen i en spektakulär och fartfylld show. Som medlem i Vårdförbundet får du köpa biljetter för halva priset!

• Information om övertid i kommun och region

I vårt nya avtal med regioner och kommuner finns nya krav på arbetsgivaren för hur de ska hantera övertid. Läs om vad det innebär och vad vi tycker och gör för att avtalet ska följas.

• Nominera och se vilka som är nominerade!

Vårdförbundet Stockholm söker dig som vill vara med och påverka Vårdförbundets verksamhet. Har du eller någon du känner engagemanget, drivet och viljan - nominera! Valet sker vid årsmötet i höst.

• Duran Duran 28 maj - 2 för 1 på biljetter!

Hungry Like the Wolf, Ordinary World, Girls on Film, A View to a Kill... 80-talsikonerna Duran Duran har massor av hits i bagaget. På lördag gästar de Skansen och som medlem i Vårdförbundet har du möjlighet att uppleva dem, till ett superbra pris!

• Medlemserbjudande - En kväll med teater!

Här kommer en fint erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Strindbergs Intima Teater har premiär på Spöksonaten - en föreställning om demens. Med ett fast grepp om rullatorn navigeras du genom kval, lögner, hopp och förtvivlan, med en god portion humor.

• Vill du arbeta på facklig tid?

Vi behöver bli fler engagerade på förtroendeuppdrag med facklig tid i avdelning Stockholm. Är du sugen på ett roligt, utmanande och utvecklande förtroendeuppdrag med chans att göra skillnad? Just nu söker vi särskilt dig som är anställd och förtroendevald på Södersjukhuset men även på Karolinska med inriktning mot Solnasidan.

• Är du barnmorska i Stockholm? Läs det här!

Bristen på barnmorskor som vill arbeta inom Stockholms förlossningsvård (vården före, under och efter förlossning) är stor och har blivit ännu större de senaste veckorna.

• DIF Fotboll bjuder på matchbiljetter!

Här kommer ett unikt erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Vi vet att du arbetat under extrema villkor under pandemin och att du fått sätta livet på paus under lång tid. Djurgården Fotboll är en förening av många, som uppskattar det otroliga arbete du och dina kollegor utfört och vill ge dig något tillbaka.