• Medlemserbjudande - En kväll med teater!

Här kommer en fint erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Strindbergs Intima Teater har premiär på Spöksonaten - en föreställning om demens. Med ett fast grepp om rullatorn navigeras du genom kval, lögner, hopp och förtvivlan, med en god portion humor.

• Vill du arbeta på facklig tid?

Vi behöver bli fler engagerade på förtroendeuppdrag med facklig tid i avdelning Stockholm. Är du sugen på ett roligt, utmanande och utvecklande förtroendeuppdrag med chans att göra skillnad? Just nu söker vi särskilt dig som är anställd och förtroendevald på Södersjukhuset men även på Karolinska med inriktning mot Solnasidan.

• Är du barnmorska i Stockholm? Läs det här!

Bristen på barnmorskor som vill arbeta inom Stockholms förlossningsvård (vården före, under och efter förlossning) är stor och har blivit ännu större de senaste veckorna.

• DIF Fotboll bjuder på matchbiljetter!

Här kommer ett unikt erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Vi vet att du arbetat under extrema villkor under pandemin och att du fått sätta livet på paus under lång tid. Djurgården Fotboll är en förening av många, som uppskattar det otroliga arbete du och dina kollegor utfört och vill ge dig något tillbaka.

• Vilka medlemsaktiviteter vill du ha 2022?

Vi behöver din hjälp med att få en överblick över vilka medlemsaktiviteter du som medlem i avdelning Stockholm skulle vilja ha framöver. Svaren kommer att fungera som en grund i styrelsens arbete med verksamhetsplaneringen för 2022. En sammanställning av enkäten kommer att presenteras på årsmötet 30 september samt i efterhand på vår webbsida.

• Årsmöte den 30 september – Save the date

Den 30 september är det årsmöte i avdelning Stockholm – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Påminnelse om att vi behöver din motion!

Den 30 september är det digitalt årsmöte i avdelning Stockholm. Ett helt år har gått sedan vårt första digitala årsmöte och vi har lärt oss mycket på vägen.

• Tänk på DIG i sommar!

Vårdförbundet har jobbat hårt med att värna 4 veckors sammanhängande semester för de som vill och det är glädjande att ledande regionpolitiker lovar att det ska bli så. Men att bevilja semestrar är en sak, hur sommarschemat blir och vilka som ska bemanna är en annan. Läs vårt senaste nyhetsbrev om vilka rättigheter du har och vad du ska tänka på om sommarens jobb och ledighet inte blir som som du önskat.

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Nu kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i avdelning Stockholm!