• Låt inte tankar och idéer stanna i fikarummet!

Anmäl dig till årsmötet den 29 september i Eskilstuna. Årsmötet är grunden i vår demokratiska förening och du som medlem har möjlighet att påverka frågor och beslut som Vårdförbundet avdelning Södermanland ska arbeta med framöver.

• Välkommen till digitalt drop-in-möte om nya avtalet HÖK22

Den 3 maj samt den 10 maj mellan kl. 14:00-16:00 har du möjlighet att ställa frågor om det nya avtalet till oss i styrelsen avdelning Södermanland. Vi kommer även prata kring kongressen som äger rum 13-16 maj. Du behöver inte anmäla dig - följ bara teamslänken!

• 15 april ska fira biomedicinska analytikerdagen !

Så passa på att nominera en fantastisk kollega, som stödjer och peppar dig och håller arbetsglädjen uppe. Avdelningsstyrelsen för Södermanland väljer ut vinnaren som tillsammans med kollegorna vid vinnande arbetsplats bjuds på tårta. Tack, för att du finns och gör ett utmärkt jobb! OBS! Ända fram till 15 april kan du skicka in din nominering.

• Delta i våra drop-in möten!

Under hela 2022 är du som är förtroendevald välkommen att delta i digitala möten, varje torsdag klockan 14-16. Du får möjlighet att träffa avdelningsstyrelsen och förtroendevalda på andra arbetsplatser för att dela erfarenheter, tankar och idéer. Ses vi?

• Snart dags för röntgensjuksköterskans yrkesdag!

Måndagen den 8 november ska vi fira! Så nominera en fantastisk kollega, som stödjer och peppar er och håller arbetsglädjen uppe , i de här lite extra , svåra tiderna. Avdelningsstyrelsen för Södermanland väljer ut vinnaren som tillsammans med kollegorna vid vinnande arbetsplats bjuds på läcker tårta. Tack, för att du finns och gör ett utmärkt jobb!

• Anmäl dig till årsmötet - Nu finns det fler platser!

Den 30 september är det årsmöte i avdelning Södermanland – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Södermanland!

• Digital mötesplats för förtroendevalda

Digital mötesplats återkommer en torsdag i månaden kl. 14-16 och ger dig möjlighet att prata med avdelningsstyrelsen och förtroendevalda på andra arbetsplatser, om det som är viktigt för dig.

• Digitala möten

Hur kan vi mötas under våren? Vi ser att de digitala mötena kommer att stå i fokus även en bit in i 2021. Men på vilka sätt kan vi träffas på säkra sätt?

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.