Att ha en eller flera förtroendevalda på arbetsplatsen är oerhört viktigt för att kunna påverka och göra arbetslivet bättre. Vi vill lyfta och hylla detta viktiga uppdrag genom att utse Årets Förtroendevald i Östergötland. Har du en förtroendevald på din arbetsplats som du tycker gör ett riktigt bra jobb i sitt uppdrag - nominera hen och visa din uppskattning!

Vårdgalan och hotellövernattning

Vinnaren får delta vid årets Vårdgala den 18 november, hotellövernattning i dubbelrum med valfri medresenär samt uppvaktas med blommor vid årsmötet den 11 oktober i Linköping. Vi önskar att vinnaren deltar vid årsmötet och tar emot priset.

Kriterier för Årets Förtroendevald

Den förtroendevalda som blir nominerad ska:

• ha gått Vårdförbundets Fackliga grundutbildning, dag 1-4
  • ha god samarbetsförmåga, vara lyhörd, engagerad och drivande och vara kritiskt tänkande utan att vara negativ
  • vara initiativtagare i utvecklingsfrågor för verksamheten
  • vara väl förtrogen med och arbeta utifrån Vårdförbundets politik
  • vara aktiv i vårdmiljöarbetet
  • värva medlemmar och göra Vårdförbundet känt på arbetsplatsen och ta tillvara alla tillfällen att vara en ambassadör för Vårdförbundet.

Styrelsen i Östergötland utser vinnaren, beslutet kan inte överklagas. Sista dag att nominera är 20 september.

Jag vill nominera!