• Informationsmöten om nya avtalet HÖK22

Från 1 april gäller ett nytt 2-årigt kollektivavtal, HÖK 22, för alla medlemmar i region, kommun och kommunala bolag. Vi bjuder in alla medlemmar till 2 digitala informationsmöten där du får mer information om vad avtalet innebär för dig.

• Föreläsning med Mia Fernando

Förlossningsskador, bäckenbotten och bedömning av bäckenbottenfunktion är ämnena i fysioterapeuten Mia Fernandos föreläsningar den 4 och 5 maj i Linköping respektive Norrköping. Föreläsningen är exklusiv för medlemmar, och framför allt barnmorskor, i Östergötland.

• Här är den nya avdelningsstyrelsen!

Du, tillsammans med alla andra medlemmar har valt! Här presenteras styrelsen i avdelning Östergötland för mandatperioden 2021-2025.

• Digital mötesplats med fika - varje tisdag klockan 14-16

Har du något du funderar på? Eller är nyfiken på vad Vårdförbundet gör? Välkommen att möta kollegor och förtroendevalda i Vårdförbundet i en digital mötesplats.

• Svenska Ishockeyförbundet och LHC bjuder på matchbiljetter!

Här kommer ett unikt erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Vi vet att du arbetat under extrema villkor under pandemin och att du fått sätta livet på paus under lång tid. Svenska Ishockeyförbundet och Linköping Hockey är verksamheter av många, som uppskattar det otroliga arbete du och dina kollegor utfört och vill ge dig något tillbaka.

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 22 september är det årsmöte i avdelning Östergötland – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om. Dessutom intressanta föredrag och viktiga utmärkelser. Välkommen att anmäla dig!

• Årets löneprocess i Region Östergötland

Läs vårt senaste nyhetsbrev om den nu avslutade löneprocessen i Region Östergötland. Hur har den fungerat? Vad blev utfallet? Hur jobbar vi vidare framåt?

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Östergötland!

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Digital medlemsföreläsning med Nina Rung

Nina Rung föreläser för medlemmar i Vårdförbundet Östergötland om humant bemötande, våld i nära relationer och utsatthet. Anmäl dig idag!