• En stund med Vårdförbundet lönar sig!

Ta med dina kollegor och var med och snacka lön eller arbetsmiljö på Vårdförbundets digitala drop-in träffar. Höstens träffar börjar med arbetsmiljö tisdagen den 27 september klockan 11–12. Nyfiken på lön? Boka in torsdagen den 29 september mellan klockan 12–13.

• Äntligen är våra populära TCO-föreläsningar tillbaka!

Hösten inleds med författaren och föreläsaren Christina Stielli. Hon bjuder på en föreläsning med en intelligent blandning av fakta och underhållning - som kan syfta till ett bättre och mer hållbart medarbetarskap.

• Utbildningsdag med Maria Steinberg 13 oktober

Vägen till ett hälsofrämjande arbetsliv - En inspirerande utbildningsdag för dig som är förtroendevald, chef, ledare eller HR i avdelning Örebro. Du får fördjupad kunskap om arbetsmiljö och verktyg till ett systematiskt arbetsmiljöarbete, så ni tillsammans på arbetsplatsen kan nå era gemensamma mål för ett hållbart yrkesliv. För dig som är chef eller ledare är utbildningsdagen en halvdag som avslutas med gemensam lunch.

• Sommar och semestertider

Om lön, sommaren och årsmöte i höst. Det är en del av innehållet i avdelningsordförande Ulrika Hedelind sommarhälsning till Vårdförbundets medlemmar i Örebro.

• Nominera eller se vilka som är nominerade!

Den 28 september är det årsmöte och Vårdförbundet Örebro kommer att hålla ett fyllnadsval till styrelseledamot avdelning, avdelningsvalberedare samt kongressombud ersättare. Är du eller känner du någon som är klok, nyfiken, uthållig och beredd att jobba hårt för förbättringar?

• Afternoon tea för 62+

Född 1959 eller tidigare? Kom på en härlig, kollegial träff i Örebro - en eftermiddag med tidigare och nuvarande kollegor, samtal och smarrig Afternoon tea.

• FOLKSAM - om försäkring och pension

Pension - berör oss alla oavsett om du har långt kvar eller om den börjar närma sig! Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet får du nu chansen att delta i en digital informationsträff, där Mikael Romell från Folksam pratar pension, berättar om hur pensionssystemet ser ut och vad du faktiskt får för det du betalar! Han kommer också att prata om medlemsförsäkring. Det är du som har störst möjlighet att påverka din ekonomiska framtid.

• Barnmorskedagen - vem vill du hylla?

Den 5 maj är det Internationella yrkesdagen för Barnmorskor! Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra?

• Sjuksköterskedagen - vem vill du hylla?

Den 12 maj är det Internationella yrkesdagen för Sjuksköterskor!  Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra?

• Yrkesdagen för Biomedicinska analytiker!

Har du en kollega som är värd att firas? Nominera någon som du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.