• Afternoon tea för 62+

Född 1959 eller tidigare? Kom på en härlig, kollegial träff i Örebro - en eftermiddag med tidigare och nuvarande kollegor, samtal och smarrig Afternoon tea.

• FOLKSAM - om försäkring och pension

Pension - berör oss alla oavsett om du har långt kvar eller om den börjar närma sig! Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet får du nu chansen att delta i en digital informationsträff, där Mikael Romell från Folksam pratar pension, berättar om hur pensionssystemet ser ut och vad du faktiskt får för det du betalar! Han kommer också att prata om medlemsförsäkring. Det är du som har störst möjlighet att påverka din ekonomiska framtid.

• Barnmorskedagen - vem vill du hylla?

Den 5 maj är det Internationella yrkesdagen för Barnmorskor! Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra?

• Sjuksköterskedagen - vem vill du hylla?

Den 12 maj är det Internationella yrkesdagen för Sjuksköterskor!  Har du en alldeles fantastisk kollega, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra?

• Yrkesdagen för Biomedicinska analytiker!

Har du en kollega som är värd att firas? Nominera någon som du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

• Utbildningsdag för förtroendevalda

Den 28 april välkomnas alla förtroendevalda och skyddsombud till en utbildningsdag i Örebro där vi pratar om bland annat vårt uppdrag och samverkan i arbetsmiljöfrågor.

• Nya mötesplatser för chefer och ledare

Frukostmöte och kollegiala mötesplatser - nu finns nya mötesplatser och aktiviteter för dig som är chef eller ledare i avdelning Örebro.

• En stund med vårdförbundet lönar sig!

I mars erbjuder vi digitala drop-in under lunchen. Träffa ombudsmän som jobbar för dig inom region och kommun. Prata löneprocess, lönesamtal och lön. Möjligheter, omöjligheter, rättigheter&skyldigheter i din anställning och om arbetsmiljön på din arbetsplats.

• Vi önskar dig en god jul!

Rätt kompetens och arbetsmiljö är extra viktigt nu i Coronatider. Hur hanterar din arbetsgivare förflyttningar och tid för återhämtning? Vad gäller för OB-ersättningar under de kommande helgerna?

• Medlemskväll med bio och skratt

Så var det åter dags för en efterlängtad medlemskväll. Ungefär 200 medlemmar träffades på Filmstaden i Örebro för att ta del av aktuell Vårdförbundsinformation, se film och äta popcorn. Det blev en härlig kväll med mycket skratt!