• Varmt välkommen du som är pensionärsmedlem i Vårdförbundet!

Äntligen är det dags för Norrbottens uppskattade luncher för dig som är en trogen medlem i förbundet. Ett tillfälle att träffa tidigare kollegor och representanter från avdelningsstyrelsen.

• Informationsmöten för förtroendevalda

Under hösten bjuder vi in till informationsmöten där du som förtroendevald kan få senaste nytt i avdelningen. Du kan ställa frågor och prata med andra förtroendevalda. Vi erbjuder både fysiska och digitala träffar.

• Träff i november – för dig som är chefsmedlem inom Region Norrbotten

Du som är chefsmedlem och arbetar inom Region Norrbotten är varmt välkommen på digitalträff i november! På agendan står aktuell information från Vårdförbundet och aktuella frågor inom regionen.

• Hur ser dina pensionsdrömmar ut?

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet, får du nu chansen att delta i en digital informationsträff om pension den 29 september. Ett ämne som berör men många av oss kanske tänker att det är långt dit. Är du nyfiken på hur du sparar på bästa sätt?

• Löner och beordrat arbete

Mycket händer och har hänt i sjukvården under vintern och våren, som ett nytt löneavtal HÖK-22. Sommaren är här med en förhoppningsvis, av arbetsgivaren, välplanerad semester.

• Möten om HÖK-22 och arbetsmiljö

Är du förtroendevald och vill veta mer om HÖK-22, bemanningen i sommar eller arbetsbelastningen? I maj anordnar Vårdförbundet Norrbotten träffar på flera olika orter . Läs mer och anmäl dig till det tillfälle som passar dig.

• Är du förtroendevald i kommunen?

Då har du förhoppningsvis fått en inbjudan till Förtroendevalda utbildningen som är för dig i kommunen och ger dig möjlighet att delta via ett digitalt möte. Hoppas att du har möjlighet att delta och samtidigt utbyta tankar och erfarenhet med andra förtroendevalda.

• Vi behöver dina åsikter!

Kom och möt Vårdförbundet Norrbotten, ta en fika och diskutera den kommande kongressen i maj 2022 och de motioner som kommit in. Möt oss på något av de fem sjukhusen i länet, här ser du var och när du kan träffa oss. Du kan även möta oss via en digital träff den 4 maj som du hittar i aktivetsportalen.

• Du har väl anmält dig?

Vi vill påminna om att vi har två heldagar förtroendevaldamöte, den 29 mars  i Gällivare och den 7 april på Sunderby folkhögskola.

• Aktuellt för dig i Norrbotten

Läs ordförande Elisabeth Lindblads senaste information om vad som är aktuellt för dig som är medlem i avdelning Norrbotten.