• Till dig som arbetar inom kommun - Julsemester och arbetsvillkor

År 2020 har inte varit ett vanligt år för någon av oss. Hur ska vi hantera förflyttningar av skolsköterskor, semester, föräldraledighet, gravid och Covid-19, arbetsmiljö och skyddsutrustning?

• Till dig som arbetar inom Region Jönköpings län - Julsemester och enkätsvar

År 2020 har inte varit ett vanligt år för någon av oss. Vad gäller kring regionens beslut om ersättning under jul och nyår, förflyttningar, semester, föräldralediga, gravid och Covid-19, arbetsmiljö, skyddsutrustning?

• Förhandlingar klara - 147 får kompensation av Region Jönköpings län

Efter långa tvisteförhandlingar kring schemaläggning och semester är nu Vårdförbundet överens med Region Jönköpings län om bland annat kompensation för 147 medlemmar som drabbats under pandemin.

• Hej, medlem i Vårdförbundet avdelning Jönköping!

Jag vill berätta om sommaren, pågående tvisteförhandlingar, det digitala årsmötet och hur löneöversynen 2020 har gått.

• Vårdförbundets verksamhet - vad är viktigt för dig?

Hur vill du att vi ska bedriva Vårdförbundet i Jönköpings verksamhet? Vad är viktigast för dig? Hjälp oss att planera nästa verksamhetsår genom att svara på vår enkät.

• Föreläsningsdag för skolsköterskor

Under höstlovet välkomnar vi dig som arbetar som skolsköterska att lyssna till inspirerande föreläsningar med inbjudna gäster. På grund av pandemin sänds föreläsningarna digitalt och du kan delta från din dator eller mobila enhet.

• Vi behöver välja ny valberedning - nu kan du nominera!

Vi behöver välja en ny lokal valberedning - och nu är nomineringen öppen inför valet som sker vi årsmötet i september. Passa på att nominera dig själv, eller någon annan, till ett roligt och viktigt fackligt uppdrag!

• Sommarsemester för dig som privatanställd

Nu är sommaren här - en viktig tid för vila, återhämtning, möjlighet att koppla bort arbetet helt under några veckor och få ladda batterierna för att orka jobba ett år till. Läs mer om semester, vikten av att skriva avvikelser, information om inspektioner av personlig skyddsutrustning, samt val av ny valberedning.

• Sommarsemester för dig som jobbar i kommun

• händer som håller varandra

Vad gör facket?

Den frågan får vi ofta till oss nu i denna Coronapandemin som ställt allt på ända. Vilka lagar har vi att förhålla oss till?