• Välkommen på föreläsning om HÖK 22

Varmt välkommen du som är medlem på en föreläsning om HÖK 22! Föreläsare är Eva-Lotta Lager förbundsombudsman i Vårdförbundet. Vi bjuder in till denna föreläsning i Eksjö, Värnamo och Jönköping.

• Varmt välkommen på biokväll!

I november bjuder Vårdförbundet Jönköping dig som är medlem på en mysig biokväll med popcorn och dricka! Biokvällen i Jönköping är FULLBOKDE. Platser finns i Nässjö och Värnamo.

• Förtroendevalda skolsköterskor 6 oktober

Den 6 oktober klockan 15.00-17.00 är du som förtroendevald skolsköterska välkommen till en digital nätverksträff tillsammans med andra förtroendevalda skolsköterskor i din kommun och i avdelning Kronoberg. Vi pratar ön, arbetsmiljö, MLA (medicinskt ledningsansvarig), arbetsuppgifter i -och utanför ditt ansvar, värdering av yrket, karriärvägar och flexavtal.

• Skolsköterskedagen 1 november!

Den 1 november är du välkommen till skolsköterskedagen, en heldag på Hotell Högland i Nässjö tillsammans med andra skolsköterskor från Jönköping och Kronoberg. Du bjuds på föreläsning, intressanta diskussioner och massor av erfarenhetsutbyte.

• Vem är Årets skyddsombud i avdelning Jönköping?

Inför Skyddsombudets dag den 26 oktober vill vi lyfta och hylla detta viktiga uppdrag genom att utse Årets Skyddsombud i avdelning Jönköping.

• Till dig som jobbar i Region Jönköpings län

I mars 2021 presenterade arbetsgivaren en inventering som gjorts av lokala avtal och enskilda arbetsgivarbeslut, gällande olika anställningsvillkor. Några avtal är aktuella för revidering och andra har sagts upp. Läs om var vi befinner oss och hur långt vi kommit i arbetet med Region Jönköping. Vi hoppas också att du vill hjälpa oss att svara på en viktig fråga!

• Löneöversynen i kommunerna

Läs en fördjupad analys över löneutfallet i våra kommuner i Jönköpings län.

• Löneöversynen i Region Jönköpings län

Hur blev resultatet av senaste årens löneöversyner i regionen? Läs vår fördjupade analys.

• Digital mötesplats 25 oktober - för dig som chef

Du vet väl att du får stöd i din chefsroll av personer som arbetar med chefs- och ledarfrågor? Välkommen till en digital mötesplats för att prata om det som är viktigt för dig i din roll. Kanske vad som är aktuellt just nu eller något du brinner lite extra för? Vi kan prata om hur arbetsbelastningen varit under pandemin eller hur kompetensförsörjningen ser ut i din verksamhet. Du bestämmer!

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 7 oktober är det digitalt årsmöte i avdelning Jönköping – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.