• After Vård i Östersund

Ta en paus efter jobbet, sätt en liten guldkant på dagen och ha det trevligt. Träffa kollegor - både kända och nya ansikten och ha en härlig kväll tillsammans med god mat, dryck och möjlighet att prata om aktuella ämnen och viktiga frågor.

• Delta i våra drop-in möten!

Under våren 2022 är du som förtroendevald inom kommun och region välkommen att delta i återkommande digitala möten. Du får möjlighet att träffa avdelningsstyrelsen och förtroendevalda på andra arbetsplatser för att dela erfarenheter, tankar och idéer. Se vilken tid som passar dig!

• Nominera till årets handledare och förtroendevalda!

Fram till den 31 augusti kan du nominera till årets studenthandledare och förtroendevalda Jämtland/Härjedalen. Vinnaren utses av styrelsen Avdelning Jämtland, presentation och prisutdelning sker i samband med årsmötet 2022.

• Fira Internationella barnmorskedagen med oss!

Den 5 maj har du som medlem möjlighet att lyssna på Lisa Öbergs lunchföreläsning om barnmorskeyrket genom Sveriges historia.

• Vårdförbundet stödjer inte Regionledningen

Utifrån artikeln i LT publicerad 26/11–21 Majoriteten, oppositionen och Vårdförbundet: “Regionledningen bör vara kvar“ samt kommentarer i sociala medier vill vi förtydliga vår ståndpunkt. Vårdförbundet har aldrig sagt att vi har förtroende för eller stödjer regionledningen.

• Föreläsningar med Folksam

Har du koll på dina försäkringar och din framtida pension? Eller vill du förbereda dig och lära dig mer? Nu erbjuder vi digitala föreläsningar med Folksam - om FÖRSÄKRINGAR, FAMILJEJURIDIK och PENSION. För dig som är medlem i Vårdförbundet Jämtland - anmäl dig idag!

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 7 oktober är det årsmöte i avdelning Jämtland – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Jämtland!

• Nomineringen är öppen!

Visst vill du hylla din studenthandledare med ett pris? Eller har du en fantastisk förtroendevald som du vill nominera?

• På gång i avdelning Jämtland

Nytt år med både nya och gamla utmaningar framför oss.  Vår arbetsmiljö och våra villkor är alltid aktuellt men just nu arbetar vi avdelning Jämtland extra med arbetsmiljön på Östersunds sjukhus. I dagarna har Vårdförbundet har skickat in en begäran om arbetsmiljöåtgärder enligt AML (arbetsmiljölagen) 6kap, 6a §.