• På turné genom Halland

Nu ger vi oss ut på turné! Vi vill träffa dig - och vi bjuder på gólunch och uppfriskande bad på arbetsplatser runt om i vårt vackra län. Kolla in turnéplanen och häng på!

• En februarihälsning om lönearbetet

Vi är nu mitt i februari månad och förutom covid-19 och vaccinationer så pågår det ett intensivt arbete med löneöversynen för 2021. Här kommer, en innehållsrik information och tankar från detta arbete.

• TCO Göteborg uppmärksammar internationella kvinnodagen

Hur får vi livspusslet att gå ihop och hur jämställd är lönen? Aktiviteten är kostnadsfri för medlemmar i TCO Göteborg, samt medlemmar i TCO Halland, TCO Skaraborg och TCO Värmland. Delta på vårt webbinarium om ett hållbart vardagsliv!

• Facklig grundutbildning 2021

Är du ny förtroendevald? Kunskap är en grundförutsättning för att kunna påverka arbetsmiljön och utvecklingen på arbetsplatsen. I Vårdförbundets uppskattade grundutbildning får du konkreta verktyg att använda men också ett nätverk tillsammans med andra förtroendevalda. Nu finns utbildningarna för 2021 – Anmäl dig idag!

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.

• "Att få en bra och god arbetsmiljö är ingen självklarhet"

På skyddsombudens dag uppmärksammade vi 4 skyddsombud som utmärkt sig i sina verksamheter.