• Inbjudan till biokvällar!

Ta med kollegorna och gör något trevligt tillsammans efter jobbet eller njut av en stund för dig själv. Vårdförbundet bjuder dig som är medlem på bio; James Bond -No Time To Die, popcorn och dryck! Den här gången erbjuder vi biokvällar i Halmstad den 15 november, i Kungsbacka den 17 november och i Varberg den 18 november.

• Digital mötesplats -Nyfiken på uppdraget som förtroendevald?

Du vet väl hur viktigt det är att ha en förtroendevald på arbetsplatsen? Kanske är du nyfiken på uppdraget men har frågor och funderingar kring vad det innebär. Kom på våra digitala mötesplatser där du får träffa förtroendevalda som berättar om uppdraget och ger dig svar på dina frågor.

• Vi träffas på Ullevi - torsdag 18 november!

Jakob Carlander beskriver hur ett rättshaveristiskt beteende kan yttra sig på en arbetsplats eller inom en verksamhet och myndighet: statlig, regional eller kommunal.

• Prata med en ombudsman! - För dig som är förtroendevald

Ombudsmännen i Halland bjuder in dig som är förtroendevald, till några digitala tillfällen under hösten för att bolla vardagliga arbetsrättsliga frågor som inträffar på arbetsplatsen. ”Prata med en ombudsman” erbjuds en gång i månaden med ett nytt ämne varje gång. Mötet håller på i 60 minuter.

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Halland!

• Välkommen till en utbildningsdag om arbetsmiljöfrågor!

Den här utbildningen ger dig som är skyddsombud fördjupad kunskap om din arbetsmiljö och verktyg till ett systematiskt arbetsmiljöarbete. Vi kör digitalt, torsdag 25 mars, kl. 8:30 till 16:00. Läs gärna mer om dagen i programmet och anmäl dig senast 23 mars.