• Fira Biomedicinska yrkesdagen med oss!

Den 15 april är det Biomedicinska yrkesdagen och Vårdförbundet kommer att uppmärksamma dagen med olika aktiviteter i Halland. Se här på vilka platser du har möjlighet att träffa styrelsen avdelning Halland. Och du har väl anmält dig till webbinariet med Emma Frans?

• Årsmöte TCO Halland

Vår centralorganisation TCO Halland kallar till årsmöte - torsdag den 10 mars. Anmäl dig så ses vi ses i Vårdförbundets lokal på Sperlingsgatan 5.

• En stund med vårdförbundet lönar sig!

I mars erbjuder vi digitala drop-in under lunchen. Träffa ombudsmän som jobbar för dig inom region och kommun. Prata löneprocess, lönesamtal och lön. Möjligheter, omöjligheter, rättigheter&skyldigheter i din anställning och om arbetsmiljön på din arbetsplats.

• Skulle du vilja representera avdelning Halland på Vårdförbundets kongress?

Vi behöver bli fler som kan representera Halland vid Vårdförbundets kongress. Därför genomför vi ett extra årsmöte den 16-17 mars där vi väljer ytterligare ersättare till kongressombud. Nominera någon du tycker skulle passa - kanske är det du som är intresserad av detta spännande uppdrag?

• Nu drar Hallandsturnén igång igen!

Våra turneér under 2021 runt arbetsplatserna i Halland blev en succé - så vi fortsätter även i år! Vi hälsar på dig i din verklighet, uppmärksammar dig och dina kollegor, våra professioner, goda prestationer, fina utvecklingsarbeten och andra framgångar. Du har också möjlighet att skapa nya kontakter och byta erfarenheter med andra kollegor. Dessutom bjuder vi på lunch!

• Föreläsning om välmående arbetsplatser

Den 25 november välkomnar vi dig som är medlem på en digital, inspirerande föreläsning i samarbete med TCO Halland. Hur kan vi uppleva medarbetarskapet som enklare och merengagerande och energigivande? Hur kan vi alla arbeta för att skapa mer engagerade, välmående och högpresterande medarbetare?