• Årsmöte 2022

Varmt välkommen på årsmötet den 27 september. Gotlands årsmöte startar 17:00 och är i år digitalt.

• Sommarfest den 7 juni

Välkommen till Frimis i Visby den 7 juni för att fira in sommaren med middag, musikunderhållning och härligt sällskap. Vi passar även på att hålla ett extra årsmöte där vi medlemmar väljer ny ordförande, vice ordförande och en styrelseledamot som ska leda avdelningen framåt de närmaste åren. Välkommen!

• Extra årsmöte - nominera och se vilka som är nominerade!!

Vårdförbundet Gotland behöver välja en ny ordförande, vice ordförande och en ledamot som vill driva Vårdförbundets verksamhet och leda avdelningen framåt. Valet sker vid ett extra årsmöte den 7 juni. Har du eller någon du känner engagemanget, drivet och viljan - nominera nu!

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Nu kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor på Gotland!

• Inspireras av en riktig äventyrare!

Som medlem i Vårdförbundet får du den 12 maj, möjlighet att delta i en digital inspirationsföreläsning av Aron Andersson - en riktig äventyrare, föreläsare och inspiratör! Följ med på en timmes resa och inspireras av Aron Andersson, denna fantastiska person, som ger dig motivation och verktyg för att nå dina mål.

• Ordförande har ordet

Här kommer aktuell information från avdelningsordförande Viktoria Vahlgren.

• Var med i ett digitalt samtal med styrelsen!

November - Vårdförbundets synlighetsmånad. I år blir det inte som vanligt men vi ställer inte in, vi ställer om! Välkommen att träffa avdelningsstyrelsen, digitalt!

• Du får en biobiljett!

Vecka 47, en vecka mitt i vår extra synlighets- och rekryteringsmånad. Den veckan när vi brukar träffas på våra populära biokvällar.. I år ställer vi om och ger dig en biobiljett som du kan använda när det passar dig!

• Var med och stötta Musikhjälpen!

Vårdförbundet stöttar årets insamling för Musikhjälpen. Temat är “Ingen människa ska lämnas utan vård” och målet för insamlingen är att i snitt samla in en krona per medlem, vilket innebär 114 000 kr.