• Löneöversyn 2022!

Avdelning Dalarna och Region Dalarna är nu klara med Vårdförbundets löneöversyn inför 2022. Här kan du läsa hela protokollet samt Region Dalarnas definition av särskilt yrkesskickliga.

• En stund med vårdförbundet lönar sig!

I mars erbjuder vi digitala drop-in under lunchen. Träffa ombudsmän som jobbar för dig inom region och kommun. Prata löneprocess, lönesamtal och lön. Möjligheter, omöjligheter, rättigheter&skyldigheter i din anställning och om arbetsmiljön på din arbetsplats.

• Stugfond - Svensk Sjuksköterskeförening

Är du legitimerad sjuksköterska och arbetar i Dalarna? Då kan du ansöka om det årliga stipendiet för utvecklingsarbete i den direkta patientomvårdnaden.

• Regional konferens för skyddsombud

Välkommen till regional dag i Rättvik den 7 april 2022 – med inriktning mot samverkan och friskfaktorer. Dagen arrangeras av AFA försäkring.

• Region Dalarnas krav på covidbevis

Politiken i Region Dalarna har tagit  ett beslut om krav på covidbevis. Läs mer om beslutet och hur det kan komma att påverka dig som anställd.

• Vår nya styrelse

Vi beklagar det tekniska strulet, men till slut genomfördes vårt digitala årsmöte den 23 september och en ny styrelse för 2021-2025 valdes. Här är vår nya styrelse.

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 23 september är det årsmöte i avdelning Dalarna – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Inspireras av en riktig äventyrare!

Som medlem i Vårdförbundet får du den 12 maj, möjlighet att delta i en digital inspirationsföreläsning av Aron Andersson - en riktig äventyrare, föreläsare och inspiratör! Följ med på en timmes resa och inspireras av Aron Andersson, denna fantastiska person, som ger dig motivation och verktyg för att nå dina mål.

• Löneöversynen med Region Dalarna klar

Nu är vi klara med löneöversynen i Region Dalarna. Läs protokollet här.