• Blir du årets stipendiat?

Vårdförbundet avdelning Blekinge delar varje år ut stipendium på 5000 kr till en kandidat- och en magisteruppsats med syfte att främja forskning, ny kunskap och utvecklingen av hälso- och sjukvård.

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 17-20 september är det årsmöte i avdelning Blekinge – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om. Välkommen att anmäla dig!

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Blekinge!

• Digital medlemsfrukost

Välkommen till en fikastund på morgonen med styrelsen i avdelning Blekinge. Tillsammans pratar vi om det vi tycker är intressant och som ger medlemsvärde. Den digitala frukosten är öppen mellan kl. 07.00–09.00 och du väljer själv hur länge du vill vara med. Ingen anmälan behövs!

• Facklig grundutbildning 2021

Är du ny förtroendevald? Kunskap är en grundförutsättning för att kunna påverka arbetsmiljön och utvecklingen på arbetsplatsen. I Vårdförbundets uppskattade grundutbildning får du konkreta verktyg att använda men också ett nätverk tillsammans med andra förtroendevalda. Nu finns utbildningarna för 2021 – Anmäl dig idag!

• Årets stipendiater i Blekinge!

Avdelning Blekinge delar varje år ut stipendium på 5000 kr till en kandidat- och en magisteruppsats med syfte att främja forskning, ny kunskap och utvecklingen av hälso- och sjukvård.

• Årets förtroendevald 2020

På avdelning Blekinges årsmöte delades det ut pris till årets förtroendevald...

• Rosa skor på sten

Aktuellt om semester - uppdaterad info

Sommar och semester även i år... För många av oss är semesterplanering även i en tid utan pandemi, en tid av frågetecken, oro, ovisshet och frustration men i år är det kanske extra svårt... Hur tänker arbetsgivaren och vad tycker Vårdförbundet?

• Din lön 2020

Hej medlem i Vårdförbundet! Löneöversynsförhandlingarna för 2020 är igång och vi kommer under april att påbörja arbetet med att sammanfatta och analysera årets löneprocess med arbetsgivaren.