• Vinnaren av Årets förtroendevald!

Att vara förtroendevald är en viktig uppgift och utgångspunkten för uppdraget finns i medlemmarnas gemensamma samtal om vad ni vill förändra och förbättra i arbetet, på arbetsplatsen, i yrkena och inom vården. Titta vem som blev den lyckliga vinnaren av Årets förtroendevald i avdelning Blekinge!

• Här är årets stipendiater!

Varje år delar vi ut stipendium på 5000 kr till en kandidat- och en magisteruppsats med syfte att främja forskning, ny kunskap och utvecklingen av hälso- och sjukvård. Nu har vi utsett årets vinnare!

• Kom och yoga med Vårdförbundet!

För att belysa vikten av återhämtning bjuder Vårdförbundet in medlem till yoga i år igen! Vi kör ett pass som passar alla och ses på gräsmattan vid havet utanför Blekinge Tekniska Högskola i Karlskrona. Yogainstruktör är medlemmen och intensivvårdssjuksköterskan Marie-Louise König.

• Nominera och se vilka som är nominerade

Vårdförbundet Blekinge söker dig som vill vara med och påverka Vårdförbundets verksamhet. Har du eller någon du känner engagemanget, drivet och viljan - nominera! Valet sker vid årsmötet i hös

• Nominera till Årets Förtroendevald!

Har du en förtroendevald på din arbetsplats som gör ett fantastiskt arbete? Du som medlem har nu en unik möjlighet att lyfta fram den förtroendevalda på din arbetsplats till att bli årets förtroendevald i avdelning Blekinge!

• Aktuellt om årets löneöversyn i region och kommun

Nu har det gått en tid sedan Vårdförbundet och SKR/Sobona kom överens om ett nytt avtal, HÖK22. Efter att centrala parter är överens startar arbetet lokalt med att möta alla arbetsgivare i länet. Här får du information om vad som händer i det arbetet.

• Middag och samtal på Barnmorskedagen

Välkommen att fira din yrkesdag den 5 maj kl. 17.30 i Karlskrona. Det blir en kväll med samtal om och med professionen Barnmorska. Vi bjuder på middag - och du bidrar med dina tankar och frågor. Ta gärna med en kollega - hoppas vi ses!

• Blir du årets stipendiat?

Vårdförbundet avdelning Blekinge delar varje år ut stipendium på 5000 kr till en kandidat- och en magisteruppsats med syfte att främja forskning, ny kunskap och utvecklingen av hälso- och sjukvård.

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 17-20 september är det årsmöte i avdelning Blekinge – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om. Välkommen att anmäla dig!

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?