• Nominera till Årets Förtroendevald!

Har du en förtroendevald på din arbetsplats som gör ett fantastiskt arbete? Du som medlem har nu en unik möjlighet att lyfta fram den förtroendevalda på din arbetsplats till att bli årets förtroendevald i avdelning Blekinge!

• Aktuellt om årets löneöversyn i region och kommun

Nu har det gått en tid sedan Vårdförbundet och SKR/Sobona kom överens om ett nytt avtal, HÖK22. Efter att centrala parter är överens startar arbetet lokalt med att möta alla arbetsgivare i länet. Här får du information om vad som händer i det arbetet.

• Middag och samtal på Barnmorskedagen

Välkommen att fira din yrkesdag den 5 maj kl. 17.30 i Karlskrona. Det blir en kväll med samtal om och med professionen Barnmorska. Vi bjuder på middag - och du bidrar med dina tankar och frågor. Ta gärna med en kollega - hoppas vi ses!

• Blir du årets stipendiat?

• Vinnaren av Årets förtroendevald!

Att vara förtroendevald är en viktig uppgift och utgångspunkten för uppdraget finns i medlemmarnas gemensamma samtal om vad ni vill förändra och förbättra i arbetet, på arbetsplatsen, i yrkena och inom vården. Titta vem som blev den lyckliga vinnaren av Årets förtroendevald i avdelning Blekinge!

• Vi har utsett årets stipendiater!

Vårdförbundet avdelning Blekinge delar varje år ut stipendium på 5000 kr till en kandidat- och en magisteruppsats med syfte att främja forskning, ny kunskap och utvecklingen av hälso- och sjukvård. Titta vilka som är årets lyckliga vinnare och läs deras inspirerande uppsatser!

• Nu kan du anmäla dig till årsmötet!

Den 17-20 september är det årsmöte i avdelning Blekinge – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om. Välkommen att anmäla dig!

• Motion - ett förslag till förändring!

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Här kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Blekinge!

• Digital medlemsfrukost

Välkommen till en fikastund på morgonen med styrelsen i avdelning Blekinge. Tillsammans pratar vi om det vi tycker är intressant och som ger medlemsvärde. Den digitala frukosten är öppen mellan kl. 07.00–09.00 och du väljer själv hur länge du vill vara med. Ingen anmälan behövs!